practical working experience - (internship)

tjaa ,
idag var abbe sjukling & letade prao i london, hhaha :)
hon har tydligen ringt runt till massa ställen & pratat med människor och
robotar och allt möjligt. praoplatser finns det gott om, och abbes föräldrar är också gott
besinnade vad gäller detta. så resten hänger då på mig. wiho.

tar jag mod till mig & ringer leona och ser till att vi hittar ett ställe att jobba på
nära hennes hus så tror jag att mamma & pappa ger med sig och låter mig åka.
men visst är dt jobbigare att prata med folk som man bara känner lite halvt än att prata
med folk man inte känner över huvud taget?
shit, jag önskar att det bara var helt självklart att jag kunde bo där. skulle jag känna henne lite bättre
hade jag ju bara kunnat fråga på facebook elr nåt, men nu gör jag ju inte det.
& dessutom måste jag isf ringa mark (min gudmors man) och fråga om hennes nr för det har jag ju inte.

och när jag väl ringer kmr det låta såhär:
- hi! this is matilda!
- matilda...?
- gratte.
- um... ok. ehm, so what do u want?
- i wonder if my friend & i could stay with u while we're doing "practical working experience" at a coffeehouse in london,
i also wonder where you live and what u think would be the best way to get to work in the morning and...
- okay, wait. u know what? i don't know u, please don't call again or i will call the police. bye.

inte. bra.
därför så tänker jag låta min mamma ringa. eller låta & låta, tvinga.
vilket hur som helst kmr leda till att hon säger något i stil med att jag är för oansvarig för att åka till
london då jag inte ens vågar ringa min gudmors mans syster som jag inte känner.

men aja, det här fiket har fanny ringt & mailat till.

killen som hon pratade med verkade tydligen snäll & stället ser ju mysigt ut & så.
ligger i soho, mellan piccadilly circus & oxford street. problemet kvarstår att jag måste
ta reda på var någonstans vår värdfamilj bor...
fler fina bilder på andra ställen kan ni se på abbes blogg.

jaja, min dag har annars varit bra.
åt god mat på hemkunskapen för en gångs skull.
fick senare reda på att magnus frisk kommit in till den andra gruppen & skällt ut jossan för
teamet hon skapat på facebook - "bevara oss från magnus frisk" som ni alla borde bli medlemmar i förresten.
aja, nu ska jag plugga musik eftersom jag måste kunna alla låtarna tills imorrn. (detta är ett typiskt tillfälle då man skulle vilja använda uttrycket lol).
men man får göra så gott det går.

best wishes (abbe)
a e matilda

Kommentarer
Postat av: Panda

Hahahahah jag trodde att du menade markMARK! XD

2008-11-17 @ 19:11:39
URL: http://pandapuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0